Crossmediale Branded Content campagne voor Smint

Pijl om naar beneden te gaan

Geplaatst op: 11/07/2022

Smint Social Booth x Love Island #Boostyourconfidence

Vandaag start het nieuwe seizoen van de succesvolle dating realityserie Love Island bij Videoland. Nieuw dit jaar is de ‘Smint Social Booth’ waarbij singles de kans krijgen om een wildcard te winnen om zo alsnog af te reizen naar de Love Island villa op Gran Canaria!

Smint en Love Island zijn geen onbekenden voor elkaar. Vorig seizoen ging Smint als eerste de samenwerking aan met deze Videoland only titel. Voor dit seizoen zijn ITV Studios Netherlands en Ad Alliance opnieuw uitgedaagd de merkwaarden van Smint op een relevante, natuurlijke en positieve manier te laden onder de jongeren-doelgroep tussen de 18 en 29 jaar. Dé jonge love-seeking doelgroep waar Love Island naadloos op aansluit en waarvoor daten én het hebben van zelfvertrouwen een belangrijk thema is. 

Mirte Bodewes (Marketing Smint): ‘’Het partnership dat we vorig jaar samen gestart zijn, was erg succesvol en bewees de perfecte match tussen Love Island & Smint. We zijn aanwezig in het hart van onze beoogde doelgroep en de content ondersteunt op een natuurlijke manier onze belangrijkste merkwaarden: verfrissing & zelfvertrouwen. Want Smint geeft je naast een frisse adem, net dat beetje extra zelfvertrouwen in de zoektocht naar liefde.’’

De Smint Social Booth is een concept van ITV Studios Netherlands. Petra Hoogstad (Creative Branded Content): “In de briefing vanuit Smint en Ad Alliance gaf Smint aan dat zij zich als merk willen inzetten op social awareness. Op basis hiervan is de ‘Smint Social Booth’ bedacht. Met deze booth zoeken we de doelgroep actief op tijdens festivals én geven we singles de laatste kans op het winnen van een wildcard om dit seizoen nog mee te doen aan het grote Love Island liefdesavontuur.”

Smintfluencers Donny en Rowenna (oud Islanders) zijn de hosts op festivals en enthousiasmeren singles ter plekke om in de Smint Social Booth hun pitchclip op te nemen. Voordat de potentiële kandidaten een pitchclip opnemen, nemen ze eerst een Smintje om zichzelf een boost te geven voor het beste resultaat. Hiermee geven we de adverteerder Smint nog meer verdieping aan hun pay off: #Boostyourconfidence.

Enkele singles maken kans op een wildcard en maken de reis naar Gran Canaria, vanaf waar zij hun avontuur zullen delen op de socials in de “Road to Love Island”. In de week van 1 augustus zien we welke wildcard-kandidaat de Love Island villa als bombshell mag betreden.

Kortom: Samen met Smint dagen we de Love Island fans uit. Zijn zij klaar om hun ware liefde te vinden in de Love Island villa? In de booth creëren we het ultieme Smint moment. Eén keer diep ademhalen en de beste versie van jezelf neerzetten in je pitch voor een Wildcard!

Deze samenwerking is tot stand gekomen met GroupM, Perfetti Van Melle, Motion Content Group, Wavemaker, Ad Alliance, RTL, Videoland, Tigris Media, Barracuda en adverteerder Smint. Love Island Nederland/België is vanaf vandaag dagelijks te zien bij Videoland. 

Zaterdag 16 juli staat de Smint Social Booth op het “I Love Urban Festival” in Rotterdam. Zondag 17 juli is de booth te vinden bij strandtent San Blas in Bloemendaal, vlakbij het event ZeeZout.