Algemeen
ITV Studios Nederland is dé producent voor brand partnerships. Samen met jou zoeken we naar de meest optimale mediaformule voor jouw merk en verhaal. Wij bieden een ruim podium om jouw merk en boodschap op een natuurlijke wijze binnen en rondom ITV Studios-producties te integreren.
Van creatieve social campagnes tot impactvolle in program momenten binnen succesvolle tv-programma’s én zelfs volledige format ontwikkeling op maat: ITV Studios Netherlands afdeling Branded Content denkt media middelen-vrij en gaat écht op zoek naar de juiste content, het juiste platform en media-inzet voor een succesvolle brand partnership.
Wij werken graag nauw samen met de klant om zo tot een kloppend mediaplan te komen. Bij al onze samenwerkingen met merken, mediabureaus, distributiepartners en zenders draait het om effectiviteit & creativiteit.
Als content producent weet ITV Studios Netherlands als geen ander hoe je – binnen alle genres en voor alle doelgroepen – aantrekkelijke en interessante content kan realiseren. Dit doet ITV Studios Netherlands al jarenlang met bevlogen en inspirerende vakmensen!
Ambitie & Werkwijze
Wij ontwikkelen content op maat en verdiepen ons in de juiste strategieën en uitvoering. We gaan op zoek naar content die perfect aansluit bij de identiteit van het merk om zo doelgroepen te bereiken én te betrekken. De ambitie hierbij is om marketingdoelstellingen te realiseren voor onze klanten/adverteerders.
Voorbeeldcase: Het Klikt!
Het Perfecte Plaatje & Canon
Eén van de meest natuurlijke sponsorfits is te zien bij Canon, in samenwerking met Kamera Express, in en rondom Het Perfecte Plaatje. Het programma inspireert de kijkers aantoonbaar om meer met fotografie te doen. Via thuisopdrachten word je als kijker uitgedaagd om zelf ook te gaan fotograferen, waarbij je via de online kanalen van Canon wordt bediend met tips & tricks. Gedurende de uitzendperiode is er een exclusieve Het Perfecte Plaatje Giftbox te winnen met Canon apparatuur bij Kamera Express.
Zowel het programma als het Branded Content format zijn geheel vanuit ITV ontwikkeld. De kijkcijfers en de commerciële cijfers zijn een succes. Voor het laatste seizoen is een mooie bronzen AMMA award in de categorie Samenwerking én een gouden SponsorRing in de categorie Media binnengesleept.
Voorbeeldcase: Wat Eten We? x Jumbo
Voorbeeldcase: Love Island x Smint
Benieuwd naar onze werkwijze?
Neem contact op!
Inge Kenter – Manager Branded Content
Email: inge.kenter@itv.com
Mobiel: +31621717437