Derde editie van ITV Creative Festival een groot succes

Pijl om naar beneden te gaan

Geplaatst op: 05/02/2024

Afgelopen 15 januari ging de derde editie van het ITV Studios Creative Festival van start. Twee weken lang waren er elke dag workshops, inspiratiesessies en presentaties bij te wonen voor al onze collega’s met als thema: ‘Unleash Your Imagination’.

In de eerste week verkenden we Artificial Intelligence tijdens een presentatie van Joppe Meyer en Michael Teeuw en leerden we meer over dramaproducties met Willem Zijlstra en Rogier Visser. Branco Scherer nam ons mee in de streaming kijkcijfers van Bindinc en de lachcursus van Sanne van Zoest zorgde ervoor dat de lach onderdeel werd van ons dagelijkse werk. Als afsluiting van week 1 gaf Eric van Tijn ons een exclusieve rondleiding in zijn nieuwe studio die uiteraard werd afgesloten met een muzikale vrijdagmiddagborrel..

De tweede week werd afgetrapt door Jordi van de Bovenkamp van Boomerang, die ons de kunst van creatief merkdenken bijbracht. In een Q&A met Akwasi & Michelle Huisman werden inzichten over inclusiviteit op de werkvloer gedeeld. Robert Fortuijn van NPO Zapp liet ons door de ogen van kinderen kijken, gevolgd door een diepe duik in nieuwe studiotechnieken later die middag. In Studio XNL onthulde Jasper Vis hoe ledschermen directe interactie met een virtueel decor mogelijk maken en waar de kansen liggen. Bobby de Groot inspireerde ons op woensdag om kleiner te denken. Maarten Eysink Smeets nam ons mee in zijn rijke artificiële wereld en introduceerde de basisprincipes van Midjourney op donderdag. 

De week werd afgesloten met een uitdagende “That’s My Jam” muziek quiz, gepresenteerd door Earlrandall De Randamie en Sander Klicks. Kortom een week met veel nieuwe inzichten en inspiratie. 

Tot volgend jaar!

Met vragen naar aanleiding van dit bericht kunt u terecht bij Marthijn Tabak, Head of Communications & PR, via marthijn.tabak@itv.com of +31 6 22486010.